Bangkok

Torsdag 4/4-19

Jeg ville lyve hvis jeg sagde at den her varme ikke er hård og vende sig til.. Jeg har personligt nul appetit i sådan et vejr. Det gør det hele lidt problematisk, da der stadig er 31 grader kl.22 om aftenen :O Så da en af de andre lokale tattoovøre fra aalborg skrev om vi skulle ta ind og se et kæmpe airconditioned shopping mall kaldet Mega Bangna, var jeg mer end klar! Jeg blev endnu engang hussled, denne gang af en taximand. Det  hjalp dog at møde en anden dansker jeg ku dele mine oplevelser om Bangkok med, og ik mindst mine fustrationer. Vi fik en lidt mere international frokost (JEG FIK EN BØØØF!) ahh.. Tiltrængt! Da han er halvt thai, og kan sproget flydende, hjalp han. Så taxien på vej hjem, blev uden snyd og bedrageri. Da jeg kom hjem havde jeg aftalt os ses med en af mine søde kunder, Katrine, som også er her alene på tur. Hun kunne også sætte lidt perspektiv på tingene. Det hjælper meget og ha en og sparre med, når man synes det er lidt svært og vende sig til det hele, her til start. Vi fik en drink imens vi ventede så på min backpacker-veninde Helen fra England. Hende havde jeg aftalt og ses med hjemmefra. Da hun kom, endte vi alle 3 med og gå ned for og se den berømte Khao San Road (backpackernes jomfruanegade). Da Helen, havde rejst det meste af dagen fra Pai til Bangkok, tænkte jeg nok det ville blive en kort aften. Men tingene ka jo hurtigt ændre sig, såå .. Vi endte med og få bare lige liiidt for mange af de berømte “buckets” .. Synes slet ik jeg var særlig fuld. Indtil vi rejste os op for og gå videre så sejlede vi da vist lidt alle 3. Hjem det gik. Først fulgte vi Katrine til hendes hostel og så gik vi mod vores hotel. Vi skulle selvfølgelig ha en Toastie i 7/11 med hjem.. Da den var spist fik lyst til en mere, selvom vi egentlig var gået halvt i seng. Helen fortalte næste morgen at jeg var vadet ned i 7/11 i shorts og bh. Så lige den 7/11 bruger vi ik mer, hahaha.

Fredag 5/4-19

Dagen efter var hård. Sådan virkelig hård. Jeg sov til omkring kl.14 så Helen havde været nede i byen og få noget mad i mellemtiden. Men nu ku jeg da først slet ik spise noget?! Tømmermænd, varme og sindssygt mange indtryk mættede mig på alle måder. Prøvede og bestille en pizza, som bare voksede i munden på mig. Så jeg købte noget annanas, og nogle chips, og hvad jeg ellers lige ku klemme ned. Vi lavede ik så meget andet end og gå en tur igennem bangkok, og så havde vi netflix&chill aften, på hotellet, det var skide hyggeligt.

Det nye hotel, vi boede på hed A&A Guesthouse og er i forhold til det første Hotel jeg var alene på, en lille nedgradering. Så dette sted er knap så anbefalelsesværdigt. Vi ska ned fra 3 etage for og ryge en cigaret selvom jeg bedte om et rygerværelse, værelserne er tiny, og hver morgen kl.9 borer og hamre de løs på gaderne med noget der lyder som en betonbryder. Det er inklussiv morgenmad, men stedet var lidt i den snuskede ende, så vi blev hurtigt enige om at vi skulle finde et andet sted til det når vi vågnede. Men altså til 468kr for 2 personers overnatning i 3 nætter, kan jeg ik rigtigt tillade mig og klage vel :o)

Lørdag 6/4-19

Dagen startede ud lidt bedre end den forgående, jeg havde hvertfald ingen tømmermænd – men nu var jeg til gengæld sulten! Helen og jeg havde snakket om at tage ud og se et markede, kaldet “Khlong Lad Mayom”, så da vi havde spist morgenmad tog vi en taxa derud. Da vi ankom, var det så bare ikke som sådan, flydende som vi havde troet. Der var markeder, og der var ting og se – men ikke langs med kanalen i små både som vi havde troet. Vi fik dog en dejlig tur rundt i kanalen, og det var første gang jeg så bare lidt af den Thailandske natur, utrolig smukt. Varmen ramte mig efter lidt tid med og gå rundt og se markedet, og jeg måtte sætte mig for ikke at dejse om. Så hjem det gik, mere mad i skrutten og en velfortjent lur.
(REJSE-TIP!) Helen viste mig en app der hedder “Grap” som hun også havde brugt for og finde et lift til turen på markedet. Se nu, dén er smart! Priserne er noget helt andet, da de fleste taxier i Bangkok/thailand, nægter og køre med taximeter når du er turist. Så er denne app er klart det næst bedste! Der er mange penge og spare, især hvis man skal ha dem til og række længest muligt, og den er nem og overskuelig.

Efter vores lur tog vi en Grap-taxi til en Rooftop bar, Vertigo&Moon bar. Stedet var total fancy, med den flotteste udsigt over byen. Ikke kun bygningen var høj, det var priserne også. Så vi fik en enkelt drink, og så tog vi videre for og finde aftensmad. Da vi havde spist tog vi tilbage på hotellet for og gøre klar til dagen efter, hvor vi skulle tjekke ud. Jeg skulle videre til Koh Samui og Helen skulle videre til Pattaya. Jeg er meget lykkelig for og skulle videre. Bangkok er helt klart er en overvældende by, så næste gang behøver jeg vist ik være der mer end en enkelt dag, frem for 5 :o) Men jeg vil lade jer selv bedømme det, skulle i ønske og teste det ud.

Søndag 7/4-19

Endelig afrejse fra Bangkok. Helen skulle med en bus til middag, så efter en morgenmad sammen, sendte jeg hende afsted i en minibus. At dømme ud fra billederne var det ikke en særlig behagelig tur. Bussen var proppet og folk sad næsten ovenpå hinanden. Men hun kom godt frem anyways. Jeg havde nogle timer jeg skulle slå ihjel, da min flyver jeg havde booket hjemmefra, først fløj 17.55. Vi havde været lidt sent oppe dagen for inden, så jeg forlængede opholdet et par timer mere, for og få en middagslur inden jeg skulle i lufthavnen. Turen fra Bangkok til Koh Samui tog ingen tid, ca. 45. minutter i fly, og så var der en minibus, (heldigvis mer rummelig end den Helen skulle med) der kørte mig og de andre passagere til vores forskellige hoteller. Klokken var blevet omrking 20.15 så det blev ik til så meget mere end en tur i 7/11 for og hente en toastie og nogle drikkevarer.  Den er undervurderet og noget af det eneste jeg bare VED jeg ik tar fejl af, mht mad.

Det nye sted på Koh Samui, hvor jeg skulle overnatte i 2 dage, hedder Penzy Guesthouse. Det er ikke noget helt vildt luksus, men slet ik slemt som det forrige, skønt og lige tilpas til mig. Kvinden der ejer det, er super sød og imødekommende. Jeg fik en personlig mail allerede inden jeg ankom, som gjorde at man følte sig budt velkommen allerede der. (lidt nervøs er man vel altid med nye steder) Så allerede en rigtig go start, og en kæmpe forskel fra Bangkok. Resten af aftenen stod på afslapning, fugtmaske og en fantastisk, dejlig, ro! Så tidligt i seng, og forhåbentligt ud og se noget mere af Koh Samui i morgen før solen står højest på himmelen.

Det var alt fra Bangkok, og alt fra mig for denne gang. Tak fordi i har lysten til og læse med <3