Bangkok – Sidste stop 2024

Khao Sok Nationalpark – Bangkok – Dag 27:

Dagen startede med en nem morgenmad. Senere blev sejlet ind til kaj-området hvor vi også var blevet hentet af båden dagen før. Vi skippede den morgenudflugt der var, pga den lidt kaotiske nat, og glædede os bare til at komme ind på et værelse med Aircon. Vi blev kørt fra Cheow Lan Lake til Surat Thani hvor vi havde et fly fra. Desværre var der ikke særlig mange afgange, så vi måtte vente 7 timer i lufthavnen.

Vente, Vente, Vente ..

Jeg har heldigvis prøvet værre, da jeg engang skulle vente næsten 12 timer på en flyver i Bangkok – så jeg var øvet. Vi satte os på en restaurant, så serier, læste, spiste, fik spillet 500 og rendte ind og ud fra rygeområdet. Og vupti så var tiden gået, og endelig kunne vi komme med flyet videre til Bangkok.

Nyt og sidste hotel for denne gang

Vi havde besluttet os for at prøve et lidt mere “fancy” hotel end før, og det var virkelig også bare fint! Vi havde bestilt med morgenmad, og der var et kæmpe område med massere af forskellige områder/boder af mad. Jeg nyder et godt og solidt morgenmåltid, selvom jeg de fleste dage på turen har spist alene de steder det var tilbudt, da Nicolai ikke er det store morgen-menneske.

Centara Life Hotel – Bangkok Phra Nakhon

Værelserne var fine, der var alt hvad man skulle bruge. En lækker blød seng, nyt bad/toilet som var separeret, og så noget lidt sjovt var, at vasken stod inde i selve værelset. Noget jeg har set ofte, i Thailand. Der var også et fint lille skrivebord og en lækker balkon med stole. Hotellet havde også et gym, konferencerum og en lækker pool, selvom vi ikke er solbader-typerne. Se hotellet ved og klikke her.

Efter og ha tjekket ind, hyggede vi bare hver for sig og fik lidt nem aftensmad fra 7/11 (toasties). Da vi havde haft en lang rejse-dag blev der derefter lige på hovedet i seng!

Bangkok – Dag 28:

Jeg vågnede tidligt og gik ned for at få en nem morgenmad. Det var mega lækkert! Der var en kinesisk afdeling med dumplings, nudler og andre varme og klassiske retter. Så var der selvfølgelig de sædvanlige Thai-retter, salatbar, ost/pålæg osv. Man kunne også bestille lige den slags æg man ville, i deres egg-station. Og selvfølgelig alt det kaffe man kan drikke.

Souvenir-hunting

Efter morgenmaden tog vi ud for at finde de sidste souvenirs vi skulle ha med hjem, til vores venner/forældre osv. Vi tog en grab ud til et kæmpe shopping mall, kaldet MBK Center. Her var der 8 etager og 140.000 kvadratmeter fyldt med butikker, mad steder osv. Vi gik og gik og fik shoppet en helt masse. Efter shoppingen fik vi noget nem frokost på en koreansk restaurant, og hvilet fusserne lidt inden vi tog tilbage til hotellet for at få et koldt bad.

Feriens første og sidste drinkz

Vi havde aftalt at vi skulle prøve og se om vi kunne fange solnedgangen over Thailand, fra en af de mange Sky bar’s. Vi tog vores fineste tøj på i varmen og var ved og dø, men fin skal man være når man besøger den slags steder. Der er nemlig dresscode. Lang kjole/nederdel og bukser til mænd, og lukkede sko. Ingen klipklapper accepterede. Vi valgte det sædvanlige sted, Vertigo & Moon bar som aldrig skuffer, og har nogle lækre drinks. Denne gang skulle man hver især købe en voucher på 1200 baht, man så kunne bruge på mad og drikke. Vi fik begge en fancy drink, men de var så mega stærke at vi begge hurtigt følte os helt beduggede. Vi er jo heller ikke de store drinkers, så vi tog hurtigt videre for at finde noget aftensmad.

Sidste omgang Moo-Krata (Thai-BBQ)

Efter vores afsindigt stærke drinkz på sky-bar, skulle vi lige en sidste tur forbi og ha moo-krata, som jeg snakkede om den tidligere bangkok post (læs her) det var lige så godt som altid!
Desværre fik nicolai det rigtig skidt og vi tog derfor direkte hjem og gik hver til sit. Jeg fik lavet lidt arbejde og gik derefter i seng.

Bangkok – Dag 29:

En total slaskedag. Vi havde begge bare brug for en dag uden action, så vi var egentlig bare meget på værelset, foruden en lille tur i 7/11, eller ud og hente mad. Nogle dage går luften bare helt af ballonen, og så er det dejligt med en rejsemakker der er forstående for hvad man nogle dage har brug for, eller kan begå sig på egen hånd.

Bangkok – Dag 30:

Hjemrejsedag

Vi valgte at sove længe og hoppe morgenmaden over. Vi havde booket en ekstra dag på hotellet fordi man altid tjekker ud enten om formiddagen eller før middag, og vores fly først var kl.01.20. Vi gik en tur, fik lidt og spise og ellers var man bare mentalt klar til at rejse hjem.

I lufthavnen og hjem

Når man har rejst så længe, har man til sidst bare lyst til at være hjemme igen ved et knipsetag. Men det er jo lettere sagt en gjort, og man kan nemt blive lidt modløs med en 13,5 timers flyvetur hjem.
Heldigvis havde vi medvind og turen gik formidabelt.

Da vi landede i Danmark stod begge vores familier klar med flag og det hele, og hvor er det dejligt og rejse, men hvor er det også bare dejligt at komme hjem! Det er tiltrængt med normale temperature, leverpostej-madder på RUGBRØD og ens egen seng. Men sikke en fantastisk tur, og sikke mange oplevelser. Jeg kommer senere til at lave en post hvor man kan se et overslag over hvor meget en måned i Thailand, med ALT inkl har kostet.

Tak fordi du gad at læse med!